wallpapers auta


Bentley

Bentley wallpapers obrázky tapety


Bentley historie značky

se traduje k roku 1919 kdy W.O. Bentley vytvořil motor o objemu tři litry a začal k němu vytvářet odpovídající vůz. To se podařilo v roce 1921 kdy i prodal svůj první vůz. Zákazníky ve dvacátých letech při koupi vozu zajímala hlavně rychlost a spolehlivost a to jim chtěl právě Bentley poskytnout. Ale jediná možnost jak ukázat, že zrovna vaše auto toto splňuje, když vás nikdo nezná, je na závodní trati. V roce 1923 skončil sice se svým vozem čtvrtý v závodě Le Mans, ale v roce 1924 zvítězil. I přes rychle stoupající poptávku po svém voze nebyl spokojen a chtěl udělat ještě mnohem lepší. Vytvořil inovativní 4.5 litrový motor s kterým dominoval v letech 1927-30 v závodech Le Mans. Tím se proslavil po celém motoristickém světě. V třicátých letech chtěl svést boj s konkurenčním Rolls&Roycem ale velká deprese mu v tom zabránila. Dostal se do finančních problémů a společnost Bentley byla odkoupena právě konkurenční firmou Rolls&Royce. Bentley zůstal ve společnosti, ale byl jakoby pod vedením společnosti Rols&Royce.

V roce 1946 začala nová éra britské automobilky Bentley pod křídly Rolls-Royce. Po druhé světové válce se výroba přestěhovala do továrny v Crewe. Bentley oslaví svých 60 let moderní historie přehlídkovým turné po Austrálii, Novém Zélandu a jihovýchodní Asii. Představí na něm dva modely, Continental GT Diamond Series Coupe a Arnage R Diamond Series. V roce 1998 byla společnost Bentley odkoupena společností VW a zažila renesanci díky přístupu k novým technologiím.
 
 

Bentley Continental GT Diamond Series

tradičně kombinuje jak sportovní, tak luxusní prvky. Exkluzivní pouze pro tyto verze budou dodávány keramické brzdy, které jsou lehčí a účinnější, než kotoučové brzdy z tradičních materiálů. Druhou novinkou jsou dvacetipalcová čtrnáctipaprsková kola z lehkých slitin, která mají “otevřenou” konstrukci a tak je vidět na nové brzdy včetně černých osmipístkových třmenů vpředu. Produkce bude také exkluzívní, vyrobeno bude pouze 400 kusů pro celosvětovou distribuci. V interiéru najdeme spíše kosmetické rozdíly v podobě jiného poměru kůže a jiných materiálů, sedadla například nejsou celokožená, ale prošívaná, brzdový a plynový pedál jsou vyrobeny z lehkých slitin, řadicí páka je pak potažena kombinací kůže a chrómu. Zvnějšku je možné “diamantovou sérii” Continentalu GT poznat podle unikátních bočních stupaček, značek 60letého výročí a uzávěru palivové nádrže.
 
Pod kapotou se nachází šestilitrový dvanáctiválec s dvojitým přeplňováním, který podává výkon 411 kW při 6 100 ot./min. a maximální točivý moment 650 Nm při 1 600 ot./min. Motor je spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou a pohání všechna čtyři kola s pomocí mezinápravového diferenciálu Torsen. Bentley udává maximální rychlost 318 km/h, ačkoli nezávislé testy ukázaly, že lze s tímto vozem jet i rychleji než 320 km/h. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne Continental GT za 4,8 s.

Bentley Arnage R


Druhým modelem připraveným při příležitosti oslav šedesátiletého výročí je speciální diamantová edice modelu Bentley Arnage R. Těchto vozů se vyrobí pouze 60. Interiéru dominuje dřevo, které je vykládáno speciální technikou symetrického kladení jednotlivých dřevěných vláken. Vykládání trvalo řemeslníkům 65 hodin a tento model obsahuje více dřeva, než jakýkoli vůz Bentley předtím. Druhým dominantním prvkem interiéru je kůže, kterou jsou potažena sedadla a velká část interiérových ploch. Standardními vnějšími prvky jsou 19palcová kola z lehkých slitin se zdvojenými paprsky a také opětovné použití maskota “Flying B”, který se naposledy objevil na modelech T na konci 70. let minulého století. Bentley Arnage R je nabízen s vidlicovým osmiválcem o objemu 6,75 l s dvojitým přeplňováním, který dává výkon 336 kW při 4 100 ot./min. a maximální točivý moment 835 Nm při 3 250 ot./min. Za příplatek je možná i 450koňová varianta tohoto motoru. Se základní verzí zrychlí vůz z 0 na 100 km/h za 6,3 s a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h.


Bentley obrázky